Dag 1 en 2• 17 oktober 2017 - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Marc Boom - WaarBenJij.nu Dag 1 en 2• 17 oktober 2017 - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Marc Boom - WaarBenJij.nu

Dag 1 en 2• 17 oktober 2017

Door: Marc

Blijf op de hoogte en volg Marc

17 Oktober 2017 | Namibië, Windhoek

De dagen vliegen voorbij. Dat is logisch als je eerste reisdag maandag begint avonds om 22.45 op Schiphol. We vliegen richting Namibië. Maar we landen eerst in Luanda Angola. Wij blijven zitten en de bemanning wordt ververst. Ze gaan naar een hotel maar mogen er niet uit. Niemand krijgt een visum om dat land te bezoeken. Er gaat ook een groep Britten en Ieren van boord die op een booreiland werken. 6 weken lang in de bloedhitte en weer naar huis. Dat herhaalt zich dan telkens. Ook zij mogen nergens naar toe en worden gehaald en gebracht met een helikopter. Fijn land.
Na 12 uur vliegen landen we in Windhoek hoofdstad van Namibië. Zeer klein en eenvoudig vliegveldje. E lopen naar de aankomsthal en staan zeker nog een uur in de rij voor de paspoortcontrole. In een minibus zonder airco maar met open aanhanger voor de koffer rijden we naar het hotel. We komen om 13.30 uur aan. Na een uurtje opfrissen rijden we in de omgeving van rond en zien de zelfde huizen als in Zuid Afrika. Omheiningen met elektriciteit bewaakt. We stoppen nog even op een craftmarkt en maken heimelijk wat foto’s van himba vrouwen. De middag is dan voorbij. De eerste biertjes gedronken en avonds een goed buffet. De groep is bescheiden omvang 15 pax zoals op de tafels stond. Vroeg naar bed want slapen in een vliegtuig is niet je van het. Morgen beginnen we al aan de derde dag.

Tags: Namibie