Dag 4 • 20 oktober 2017 - Reisverslag uit Keetmanshoop, Namibië van Marc Boom - WaarBenJij.nu Dag 4 • 20 oktober 2017 - Reisverslag uit Keetmanshoop, Namibië van Marc Boom - WaarBenJij.nu

Dag 4 • 20 oktober 2017

Door: Marc

Blijf op de hoogte en volg Marc

20 Oktober 2017 | Namibië, Keetmanshoop

In de ochtend staan we om 6.00 uur op om aan een ruim uur durende gamedrive deel te nemen onder leiding van een lokale gids ,Een mooie manier om van het sterke contrast te ervaren tussen de rode duinen en de witte kalkrotsen van de Auobvallei. Het is al zonnig maar nog fris. We spotten allerlei dieren. Gnoes in galop, steenbokken antilopen , impala’s en zelfs giraffen. Zien gigantische termietenhopen en ook gigantische nesten in bomen waar wel 150 vogels in kunnen verblijven.
We ontbijten en vertrekken om 09.00uur richting Keetmanshoop, bekend om het Quiver Tree Forest (ook wel het Kokerboomwoud genoemd). Bijzondere bomen. Deze vreemd gevormde bomen kunnen 300 jaar oud worden en de takken werden door de San gebruikt als quivers (kokers in het Afrikaans), waar ze hun giftige pijlen in bewaren Grote rotspartijen die lijken te zijn gestapeld. Maar dat zou het gevolg zijn van erupties 150 miljoen jaren gelden, We zien er ook nog twee cheeta’s. De reis gaat weer kilometers lang over onverharde wegen. De bus kiert aan alle kanten en iederen ziet grijs van de stof als een stel mijn werkers
Hierna rijden we verder rijden naar Fish River Canyon. Hier zullen we de komende nacht verblijven. Reisafstand ca. 460 km. Wanneer we tegen de avond aankomen klimmen we gelijk de rotsen in om de zonsondergang te zien. Een schitterend landschap ligt aan onze voeten.