Dag 5 • 21 oktober 2017 - Reisverslag uit Lüderitz, Namibië van Marc Boom - WaarBenJij.nu Dag 5 • 21 oktober 2017 - Reisverslag uit Lüderitz, Namibië van Marc Boom - WaarBenJij.nu

Dag 5 • 21 oktober 2017

Door: Marc

Blijf op de hoogte en volg Marc

21 Oktober 2017 | Namibië, Lüderitz

We verrekken 8.30 uur. De bus keert huiswaarts en wij hebben eindelijk een nieuwe bus bestand tegen deze tochten. Een soort supercamper. Wederom rijden we over uitsluitend onverharde wegen. Raampjes moeten dicht als we een tegenligger passeren vanwege de stof die dat veroorzaakt. maar we rijden nu comfortabeler. We bezoeken vandaag de Fish River Canyon. Na de Grand Canyon in de Verenigde Staten is dit de grootste kloof ter wereld en daarmee natuurlijk één van de grootste natuurwonderen van Afrika! We maken een wandeling langs de rand van deze 550 meter diepe canyon. Na het bezoek aan de Fish River Canyon rijden we door naar Aus. Onderweg bezoeken we nog de stuwdam met een groot stuwmeer. In Aus eindelijke een biertje en dan de laatste rit naar Luderitz daar komen we om 20.30 uur aan. Weliswaar lang maar onderweg zie je het landschap telkens weer veranderen met op het eind de geweldige zandduinen. Die voortdurend verstuiven en andere vormen aannemen. Er is niet op ons gerekend wat eten betreft. Maar Pieter de reisgids regelt wat een ander hotel. Dat prijst zichzelf aan als vis restaurantnt aan. Dat blijkt te kloppen. Luderitz ligt aan de oceaan tenslotte . We eten ons daar de vingers van de handen. Een beloning na zo’n lange dag. De wifi zou hier wel eens kunnen werken dus ga ik het zo proberen. Reisafstand ca. 285 km.

• 22 Oktober 2017 - 00:53

Aad En Erna:

We zijn blij eindelijk een levensteken van jullie te horen.
    Zo te lezen genieten jullie wel en vooral van het mooie landschap.
    Zijn bebieuwd naar de foto's.
    Heel veel plezier nog.
    Liefs van de leeuwtjes.

• 22 Oktober 2017 - 07:14

Ralph:

Foto krijgen zeker pas thuis te zien (gezien de wifi kwaliteit)?

• 22 Oktober 2017 - 10:03

Anneke Van Winden:

Hoi Marc en Vera
    Vandaag ineens 4 reisverslagen uit Namibie.
    Wat is het toch ontzettend leuk om een beetje met jullie mee te gaan op reis.
    Die akelige heenreis is snel vergeten als je de mooie natuur, woestijn, dieren en prachtige zonsondergangen ziet. En gelukkig is er ook drank. Ha ha.
    Veel moois toegewenst!!

• 22 Oktober 2017 - 11:34

Wim & Marijke:

Ha Marc & Vera,
    Kregen het hele bundeltje reisverslagen op zondag 22 oktober binnen.
    Hadden we meteen wat leesvoer om de dag door te komen (troosteloos weer hier !)
    Leuk om weer te lezen wat jullie zoal meemaken.
    Hele fijne reis nog !!
    Wim & Marijke

• 22 Oktober 2017 - 11:58

Selma:

Ha Vera en Marc,

Fijn om iets van jullie te horen. Blij dat jullie het goed maken (ondanks het gebrek aan comfort zo nu en dan). Ben erg benieuwd naar de foto's t.z.t.!
    Veel plezier verder in "Nambia"! :-) :-) :-)

Groetjes, Selma

• 22 Oktober 2017 - 13:55

Willeke:

Hoi Marc en Vera,

Weer erg leuk om jullie reis zo mee te beleven. Kregen inderdaad deze eerste verslagen in 1x tegelijk binnen. René dacht eerst aan spam. Ik zei: ho ho, kan wel eens van Marc zijn!
    Fijne reis en ik kijk uit naar de foto's.

Groetjes, Willeke

• 22 Oktober 2017 - 14:23

Ria Muchall:

Hallo Vera en Marc,

Wat een aangename verrassing toen ik vanmiddag deze 5 berichten zag. Wat hebben jullie toch een leuk leven!!! Het lijkt me heel mooi daar, jammer dat we dat nog niet op foto’s kunnen zien. Maar ik hoop dat we dat toch t.z.t. Te zien krijgen, al is het maar achteraf als jullie weer thuis zijn. Verheug me zoals altijd op de volgende berichten. Heel veel plezier daar.

Groetjes Ria

• 22 Oktober 2017 - 19:07

Wiet:

Hi Marc en Vera,
    De tijd gaat idd snel; log in op dag 5. Je verslagen Marc lezen weer lekker weg; ongemakken, avontuur, biertje en geweldige indrukken. Kortom het wordt weer een geweldige vakantie. Heel veel plezier, Wiet

• 23 Oktober 2017 - 10:20

Danique:

Dit klinkt als een land die op mijn bucket list moet komen!
    Veel plezier! Hopelijk lukt het om ook nog een keer wat foto's te plaatsen.
    Liefs uit kamer F.02.540 (of wil je daar nog niet aan denken Vera :-))