Dag 7 • 23 oktober 2017 - Reisverslag uit Maltahöhe, Namibië van Marc Boom - WaarBenJij.nu Dag 7 • 23 oktober 2017 - Reisverslag uit Maltahöhe, Namibië van Marc Boom - WaarBenJij.nu

Dag 7 • 23 oktober 2017

Door: Marc

Blijf op de hoogte en volg Marc

23 Oktober 2017 | Namibië, Maltahöhe

Vandaag vertrekken we naar de oudste woestijn ter wereld, de Namib woestijn. Deze woestijn is maar liefst 2000 km lang en strekt zich uit van noord naar zuid langs de Atlantische kust. Onderweg drinken we nog wat koffie en weer later wanneer we in de woestijn zitten doemt plotseling in een desolate omgeving de laatste stop op waar we fris kunnen drinken. Het is er warm maar toch wel een windje. Rond 14.00uur komen we in de lodge aan na een spannenede rit over nog slechtere onverharde paden. Dichtstbijzijnd plaats is Maltahohe. Na aankomst in de Namseb lodge, waar we twee nachten verblijven, maken we een 2-uur durende Dune Drive onder leiding van een lokale gids . We genieten tijdens deze rit van het verlaten woestijnlandschap met de prachtige rode, versteende duinen en de verrassende flora en fauna. Op een droog gevallen meertje stoppen we en wordt de drank uitgelaten. Met een biertje in de hand genieten we van de zonsondergang Reisafstand ca. 403 km

Tags: maltahohe