Dag 10 • 26 oktober 2017 - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Marc Boom - WaarBenJij.nu Dag 10 • 26 oktober 2017 - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Marc Boom - WaarBenJij.nu

Dag 10 • 26 oktober 2017

Door: Marc

Blijf op de hoogte en volg Marc

26 Oktober 2017 | Namibië, Swakopmund

Vanmorgen uit het zeer ruime en hoge bed ontwaakt. Een ontbijtkeuze waar je u tegen zegt. Dat maakt dat we al snel weer de dag van gisteren achter ons lieten. Het is hier trouwens behoorlijk fris. Dus met lange broek en fleece stappen we in een personenbusje van een lokale vervoerder die ons naar Walvisbaai brengt. Onderweg nog een stop voor weer wat flamingo’s. We gaan aan boord van een bescheiden boot en dan de zee op. Al snel springt er een zware zeerob op het dek. Ik verdenk hem ervan bij het personeel te horen. Hij liet zich trouw wat vis voeren en aaien en verdween toen weer in de zee. Weer wat later landde er met veel precisie werk een zogenaamde puntlanding een pelikaan op de voorplecht. Ook hij werd gevoerd en verdween weer met de noorderzon. Na wat varen zwemmen zeeleeuwen met ons mee en later ook dolfijnen. Na verloop van tijd legt de kapitein de boot stil voor happy hour om 11.00 uur in de morgen . een kniesoor die daar wat van vindt. De champagne wordt ontkurkt van het merk prosecco. En schalen met oesters en tal van lekkere vishapjes en ander niet definieerbaar maar wel lekker spul werden neergezet en leeggegeten. Ik zat precies opeen punt waar de ober langs moest met zijn fles. Dat leverde mij toch mooi 4 glazen op. Want van dat zoute water om je heen krijg je wel dorst natuurlijk. De zon was inmiddels weer gaan schijnen. Rond 12.00 uur legden wij weer aan. In de bus weer naar Swakopmund een half uur verder.
Daar wacht de gids ons op en lopen in een lekker zonnetje naar een tentje voor lekkere koffie met begeleiding. Daarna door naar een edelstenen tentoonstelling. Veel moois gezien. Daarna wat vrije tijd voor wat souvenirs kopen of anderszins. Op een terrasje nemen we nog een bier en wijn en daarna naar het hotel. De gids neemt ons om 17.30 uur mee voor een korte wandeling naar een restaurant op een pier. Jetty zoals ze dat hier in het Engels noemen. Blijkbaar krijgen we de maaltijd voor het ongemak van gisteren. Terug naar het hotel en weer is er een dag voorbij. Morgen weer naar de warmte of misschien wel hitte

• 28 Oktober 2017 - 14:10

Ria Muchall:

Wat maakt het uit dat die beesten ingehuurd zijn! Je hebt ze mooi wel gezien en ook nog van heel dichtbij. Daar is menigeen jaloers op. Die strategische plek voor de prosecco was niet per ongeluk, schat ik zo in. En die soeveniers, waren dat edelstenen? Al met al weer een ouderwets verslag, waar ik weer hartelijk om moest lachen.

• 29 Oktober 2017 - 11:14

Tim:

Al weer zo’n mooi verslag, net als alle vorige! Geweldig elke keer. Heel aangenaam te lezen. Best bijzonder dat een rob even aan boord komt. En echt hele mooie foto’s. Dank je wel voor alle reisverslagen die je weer naar mij toe hebt gestuurd Marc. Deze week gaat ik ze nog een keer lezen. Je schrijft ook zo, dat je als lezer het goed voor je kan halen. Genieten is het gewoon.

Groetjes, Tim en moeder.

• 30 Oktober 2017 - 18:52

Selma:

Prachtige foto's zie ik al voorbij komen!
    Zie ik op één van deze foto's naast Vera een bekende staan? Je weet wie ik bedoel, Vera?
    Veel plezier met jullie reis verder!

Groetjes,
    Selma