Dag 11 • 27 oktober 2017 - Reisverslag uit Okaukuejo, Namibië van Marc Boom - WaarBenJij.nu Dag 11 • 27 oktober 2017 - Reisverslag uit Okaukuejo, Namibië van Marc Boom - WaarBenJij.nu

Dag 11 • 27 oktober 2017

Door: Marc

Blijf op de hoogte en volg Marc

27 Oktober 2017 | Namibië, Okaukuejo

We verlaten Swakopmund rond 08.00 uur. De bus lijkt te zijn gerepareerd inclusief de airco. Het is een beetje nevelig en de temperatuur is goed. Na twee uur maken we een koffie stop in the misty cafe. Daarna vervolgen onze weg door een rots en woestijn landschap naar Khorixas. We komen echt in de woestijn . Een verlaten vlakte waar we niets voorstellen. Er is hier niets. We maken een toiletstop en een van de dames duikt achter een heuvel om er daarna met een bebloede hand weer achter tevoorschijn te komen. Waarschijnlijk heeft ze zich opgedrukt in een glasscherf. De gids maakt de zaak schoon en verbind de hand. Hij besluit 40 km verder in Uis een medische post te zoeken. Hij plant ons in een restaurant waar we een uurtje wachten. Gehecht en wel komen ze terug. De tank blijkt toch weer te lekken maar nu van de bovenkant. Maar we gaan op weg. Maar na een tijdje stopt de chauffeur en kijkt en besluit meteen door te rijden naar de Lodge. We slaan een bezoek aan rotsformaties en tekeningen van de San in Twyfelfontein over. Dat wil de gids morgen gaan doen. Om 15.30 uur komen we in onze lodge aan. Een schitterend park leuk gebouwd en lekker ruim. Als we de koffers hebben duiken Veer en ik meteen het groet zwembad in. Na een tijdje besluiten een groepslid en ik een brief te gaan maken naar de agent hier. Want de gids vertelt dat ze hem de schuld in de schoenen willen schuiven. Daar gaan we natuurlijk wel voorliggen.
Om 19.00 uur hebben we een lekker buffet buiten in de duisternis met een leuke gezellige verlichting. Inmiddels zijn er nog veel meer gasten bijgekomen. Als we klaar zijn komen alle personeelsleden zingend en dansend het terras op. Er is ergens iemand jarig. Het doet ons denken aan het zingen en dansen in zuid Afrika. We nemen afscheid van de chauffeur hij gaat naar huis. Want morgen komt er een nieuwe bus 5 uur rijden uit Windhoek. Ik wordt aangewezen als Chinese vrijwilliger om een toespraakje te houden. Veer en ik nemen later nog een caperinia (cocktail) en gaan naar bed. We overnachten vandaag in Damaraland. Reisafstand ca. 450 km

• 29 Oktober 2017 - 22:41

Ria Muchall:

Hoezo Chinese vrijwilliger? Die hoed staat je trouwens goed!

• 30 Oktober 2017 - 09:57

Wiet :

Is dit nu jullie 3de bus in die korte tijd? Verder leest het als een hele leuke reis.