Dag 13 • 29 oktober 2017 - Reisverslag uit Okaukuejo, Namibië van Marc Boom - WaarBenJij.nu Dag 13 • 29 oktober 2017 - Reisverslag uit Okaukuejo, Namibië van Marc Boom - WaarBenJij.nu

Dag 13 • 29 oktober 2017

Door: Marc

Blijf op de hoogte en volg Marc

29 Oktober 2017 | Namibië, Okaukuejo

Vandaag zou een volle vrije dag in het Etosha National Park zijn, één van de grootste en belangrijkste wildparken van Afrika. Maar door onze vertragingen leveren hem graag in voor een game drive. Om 6.30 uur ontbijten en om 07.00 uur op pad. Het is nog lekker koel.
Ik kan een heel verhaal maken maar het is feitelijk heel simpel de hele dag hebben gezocht en gevonden. Talloze dieren. Ik laat de foto’s spreken
Nog een weetje voor de liefhebbers. Dit reservaat, in 1907 uitgeroepen tot Nationaal Park, heeft een oppervlakte van maar liefst 22.270 km² en herbergt een indrukwekkende fauna van 114 zoogdiersoorten, 340 vogelsoorten, 110 reptielensoorten, 16 amfibiesoorten en (verrassend) 1 vissoort. Etosha is gelegen rondom een zoutmeer van ca. 5.000 km², hetgeen de naam verklaart. Etosha betekent namelijk grote witte vlakte.