Dag 3 • 19 oktober 2017 Windhoek-Kalahari - Reisverslag uit Stampriet, Namibië van Marc Boom - WaarBenJij.nu Dag 3 • 19 oktober 2017 Windhoek-Kalahari - Reisverslag uit Stampriet, Namibië van Marc Boom - WaarBenJij.nu

Dag 3 • 19 oktober 2017 Windhoek-Kalahari

Door: Marc

Blijf op de hoogte en volg Marc

18 Oktober 2017 | Namibië, Stampriet

Om acht uur staan wij na een prima ontbijt klaar voor onze lange dagtocht. Er is een nieuwe gids ingevlogen Pieter die gelukkig wel Afrikaans en Engels spreekt. De bus is nog hetzelfde maar er wordt een nieuwe beloofd. We rijden naar de magische Kalahari (woestijn). Officieel mag de Kalahari geen woestijn genoemd worden, omdat er te veel neerslag valt. In dit gebied van ca. 260.000 vierkante kilometer groot, leven veel verschillende soorten wilde dieren. Het grootse gedeelte rijden we op geasfalteerde wegen maar de laatste 70 km zijn onverhard. Mijn achter buurvrouw Maggie houdt wel van deze massage en zegt dat het goed is voor haar cellulitis. Onderweg stoppen we nog een paar keer voor foto’s en koffie. Het landschap is schitterend. Bij tweeën komen we in deze woestenij aan bij een mooie lodge. We blijven rond het zwembad hangen en de wijn is hier prima ook al weten ze niet hoe je deze moet inschenken. Maar ik hoor niemand klagen dat de glazen toe de rand worden gevuld. Om 19.00uur gaan we met twee open jeeps de duinen in. Het wordt al donker en het avondrood is geweldig hier. We komen onderaan een duin aan. In het donker zien we een pad dat met papieren zakken als lampions is gemarkeerd. Bovenop de top is een lange tafel gedekt met oliestellen die een gezellige sfeer geven. Er staat een buffet voor ons klaar. Met lantaarns worden bijgelicht bij het opscheppen. Naast het lekkere eten staat ook springbok op het menu. In de stilte van de woestijn dineren we daar en de wijn is er weer in overvloed. Als we klaar zijn rijden we met de extra schijnwerpers aan terug. We zien redelijk wat impala’s of ander wild die onverstoorbaar door grazen. Als we bij de lodge komen is ook daar alles verlicht met die lampions. Met een kleinere groep blijven we nog tot een uur 10.30 nog wat napraten en wijnen. We zijn niet luidruchtig maar toch worden we om 10.15 door een Duitse gemaand om zachter te praten want hier schlafen Menschen. Toen was de tijd rijp voor verkeerde Duitse moppen. Om 10.30 vinden wij het welletjes en gaan naar bed. Ik schrijf dit blog maar de wifi is ook hier naatje pet. Ik weet niet wanneer ik de verhalen de internet snelweg op kan sturen.Reisafstand ca. 315 km.

• 22 Oktober 2017 - 16:25

Mamma:

Lieve kinders,
    wat een reis alweer, ik geniet mee met alles wat jullie zien
    en ik hoop dat het eten en drinken lang mag duren!

Tags: Kalahari