Dag 14 • 30 oktober 2017 - Reisverslag uit Okaukuejo, Namibië van Marc Boom - WaarBenJij.nu Dag 14 • 30 oktober 2017 - Reisverslag uit Okaukuejo, Namibië van Marc Boom - WaarBenJij.nu

Dag 14 • 30 oktober 2017

Door: Marc

Blijf op de hoogte en volg Marc

30 Oktober 2017 | Namibië, Okaukuejo

Vannacht werd ik wakker van een verschrikkelijke lawaai. Het bleek een bui van enige omvang die duurde tot een uur of 08.00 uur. Er was ook een hevig onweer met een inslag. Later bleek dat we geen licht en water hadden. Een beetje water wat nog in de leidingen zat kon ik gebruiken om tanden te poetsen e.d maar scheren zat er niet in. Na het ontbijt bleek dat we niet konden vertrekken. De gids moeste iets doen waarvoor netwerk of iets dergelijks nodig was. Hij gaf ons de suggetsie om met de chauffeur nog maar een gamedrive te doen. Veel plassen nu onderweg en een paar dieren gezien. Toen we terug waren konden we op weg. De eerste stop was een bezoek aan een Himba-stam. Hier leerden wij iets over de bijzondere manier van leven en kleden van deze stam.
Leuke kleine kindjes en natuurlijk ook de verkoop van wat spulletjes die deze stam zelf hadden gemaakt. Mooie foto’s kunnen maken van deze bijzondere mensen. Ik zag alleen maar vrouwen. De mannen waren met vee elders in deze droge woestijn. Daarna weer een stuk rijden naar onze eindbestemming. We bevochten daar een krokodillen farm . Uitleg over het fokken e.d.
Daarna naar ons hotel in Otjiwarango. Ziet er mooi en verzorgd uit. Reisafstand ca. 160 km.

• 01 November 2017 - 09:05

Danique:

''We bevochten daar een krokodillen farm''

Dat klinkt heel spannend!